شرکت نشاگستر پردیس در راستای آرمان و هدف خود یعنی کسب رضایت مشتری همواره در تلاش است تا علاوه بر بالا بردن سطح کیفی محصولات خود، سبد کالای مشتریان خود را تکمیل‌تر نموده و محصولات تولیدی کارخانه خود را گسترش دهد. شرکت نشاگستر پردیس مفتخر است بار دیگر محصول جدیدی تحت عنوان مخزن قیفی تمام پلی اتیلن را به مشتریان خود معرفی نماید و مطابق نوع مصرف در اختیار آن‌ها قرار دهد. نشاگستر با بهره‌گیری از کارشناسان توانمند خود، بهترین روش‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا را در طراحی و ساخت لوله‌های پلی اتیلن، با گذراندن استانداردهای مربوطه، به کار می‌گیرد. دانش فنی و تخصصی مهندسان و کارشناسان نشاگستر پردیس از یک سو و تجربه بالا در طراحی و ساخت لوله پلی اتیلن دوجداره و لوله کاروگیت پشتوانه بسیار قوی را برای پیشبرد پروژه‌های مختلف انتقال و تصفیه آب و فاضلاب فراهم نموده است. شرکت نشاگستر پردیس با به کارگیری دانش و توان فنی متکی بر نوآوری، خلاقیت و تجربه موفقیت‌آمیز خود، در زمینه طراحی و ساخت خطوط انتقال و ذخیره و تصفیه فاضلاب گامی موثر جهت دستیابی به این مهم برداشته است. این مجموعه با توجه به گستردگی سایزهای لوله تولیدی و مخازن ذخیره و مخزن سپتیک و منهول با ظرفیت های متنوع، قادر است تمام نیازهای مشتریان و کارفرمایان را در این زمینه تامین نماید.

مخزن قیفی که با عناوینی چون مخزن ته قیفی، مخزن زوک و مخزن مخروطی نیز شناخته می‌شود به نوعی از مخزن گفته می‌شود که زیر آن به صورت مخروطی شکل است؛ این طراحی باعث می‌شود که تمام مایعات درون آن به طور کامل قابل تخلیه شدن باشد. مخازن قیفی از مواد و مصالح مختلفی ساخته می شوند که در ادامه انواع آن ذکر شده است.

  • مخزن قیفی فولادی
  • مخزن قیفی بتن مسلح
  • مخزن قیفی پلی اتیلنی تک جداره
  • مخزن قیفی پلی اتیلنی دوجداره

مخازن قیفی فولادی در صنعت کاربرد بسیاری دارند. از جمله کاربردهای آن‌ها می‌توان استفاده برای ذخیره غلات و مواد دانه‌ای نظیر ذرت و دانه پرندگان و همچنین آرد نام برد که به آن سیلو می‌گویند. از جمله کاربردهای دیگر مخازن قیفی فلزی ساخت سیکلون جداساز و مخازن ذخیره اسید و باز می‌باشد. با وجود مقاومت و استحکام مناسب، این مخازن دارای چالش‌هایی هستند که از جمله می‌توان به قیمت بالا و وزن زیاد آن‌ها اشاره کرد. همچنین این نوع مخازن در برابر خوردگی مواد اسیدی مقاوم نیستند.

نوع دیگری از مخازن قیفی از جنس بتن مسلح می‌باشد. این مخازن دارای مقاومت حرارتی مناسبی جهت ذخیره مایعات با دمای زیاد هستند و دوام بسیار بالایی نیز جهت ذخیره مایعات و اسید دارند. اما وزن بسیار بالا و هزینه زیاد ساخت و اجرای آن‌ها باعث می‌شود در برابر نمونه‌های پلی اتیلنی خود حرفی برای گفتن نداشته باشند. همچنین زبری جداره بتنی باعث می شود اولا مواد داخل مخزن به خوبی تخلیه نشوند و دیگر این که مواد و لجن در جداره مخزن جمع شوند.

مخازن تک‌جداره  قیفی پلی اتیلن به دلیل جداره نازکی که دارند، قادر به ذخیره کردن حجم محدودیهستند و در حین پر شدن به اصطلاح باد می‌کنند. همچنین افزایش ضخامت جداره برای سایزهای بالا صرفه اقتصادی مناسبی ندارد.

مخازن دوجداره قیفی پلی‌اتیلنی شرکت نشاگستر پردیس تمامی پارامترهای مورد نظر جهت برطرف کردن نیاز‌ها را دارند. این مخازن قیفی شکل به دلیل دوجداره بودن و ساختار پوسته خود، در عین سبکی دارای مقاومت بسیار مناسبی در برابر تنش‌های ناشی از مواد داخل خود هستند و همچنین اگر به صورت دفنی اجرا شوند، تنش‌های ناشی از خاک اطراف خود را به راحتی متحمل می‌شوند. رسانایی حرارتی صفر مواد پلی اتیلنی باعث می‌شود تا مخازن قیفی از این جنس بتوانند در برابر مایعات داغ مقاومت حرارتی خوبی داشته باشند. سطح صیقلی جداره داخل مخازن پلی اتیلنی نیز باعث می‌شود تا مواد و مایعات به سهولت از داخل آن تخلیه شوند.

مخازن قیفی پلی اتیلنی شرکت نشاگستر پردیس به وسیله دستگاه‌های جوش تمام اتوماتیک با دخالت حداقلی پرسنل، تولید می‌شوند. جوشکاری اکستروژن پلی‌اتیلن به صورت اتوماتیک باعث می‌شود تا محل اتصال قطعات مختلف مخزن قیفی به صورت کاملا یکنواخت و تمیز جوشکاری شود. در کارخانه نشاگستر پردیس جوشکاری اکستروژن مطابق استاندارد DVS-2207 و DVS-2209 انجام می‌شود و در آزمایشگاه این کارخانه مورد تست قرار می گیرد.

پوسته اصلی مخزن قیفی پلی اتیلنی دوجداره از لوله دوجداره اسپیرال ساخته می‌شود. لوله دوجداره اسپیرال به کار رفته با توجه به نوع محل نصب و مواد ذخیره شده داخل آن در مقاومت‌های ۸ تا ۶۴ کیلونیوتن تولید می‌شود.

در‌‌‌‌‌‌ مخازن قیفی پلی‌اتیلنی مهم‌ترین چالش در کار، ساخت و تولید قسمت مخروطی زیرین آن یا در اصطلاح هاپر می‌باشد. با توجه به وزن مایع یا مواد روی این قسمت و نیز تنش های جداره آن، ضخامت حداقل هاپر محاسبه و تعیین می‌گردد. با استفاده از تکنولوژی ساخت به روش چاپگر سه بعدی قسمت مخروطی مخزن ساخته می شود و به بدنه اصلی مخزن به صورت کاملا اتوماتیک به روش اکستروژن جوشکاری می‌شود. در نهایت درب بالایی و در صورت نیاز دریچه آدم رو مخصوص به آن اضافه شده و پس از نصب اتصالات مراحل ساخت مخزن قیفی پلی اتیلنی دوجداره به اتمام می‌رسد.

از جمله موارد استفاده از مخازن قیفی پلی‌اتیلنی دوجداره می‌توان واحدهای ته‌نشینی اولیه و ثانویه در پکیج‌های تصفیه فاضلاب را نام برد. همچنین در مواردی که باید مخزن از زمین ارتفاع داشته باشد، برای ذخیره اسید با وزن مخصوص بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما درشرکت نشا گستر پردیس تماس بگیرید.

5/5 - (3 امتیاز)