[t4b-ticker]

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی سیستمی است که در برگیرنده تمامی تجهیزات مورد استفاده در پسابهای صنعتی و انسانی میباشد و همه این تجهیزات با چیدمان خاصی درون بدنه پلی اتیلنی آن قرار گرفته اند. ازاین رو این سیستم به راحتی میتواند به پالایش پسابهای آلوده بپردازد و آبی شفاف و فاقد مواد مضر و بی رنگ را تولید نماید. پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن در حجمها و سایزهای مختلف جهت استفاده در موارد گوناگون تولید میشود. به طور کلی حجم پکیج‌های بتنی بیشتر از پکیج‌های پلی اتیلنی است. در صورتی که حجم فاضلاب کم باشد و محل نصب پکیجمحدودیت داشته باشد، پکیجهای تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی گزینه مناسبی هستند.

با وجود اینکه جنس بدنه داخلی و اجزای پکیج پلی‌اتیلنی از پلاستیک فشرده است، اما ماندگاری و طول عمر بسیار عالی در مقایسه با فلز دارد. از طرفی استفاده از این متریال موجب شده که وزن سبکتری داشته باشد.

پکیج های تصفیه فاضلاب مکعبی فلزی معمولا به صورت مونتاژ نشده ساخته میشوند و نیازبه مونتاژ در محل دارند. این پکیج ها معمولا وزن زیادی دارند. در صورتی که پکیج‌های پلی اتیلنی به صورت از پیش ساخته موجود هستند. علاوه بر موارد ذکر شده آنچه که موجب محبوبیت بیشتر این پکیجهای تصفیه فاضلاب شده است، قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه آنها میباشد.

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن به چه روش‌هایی کار میکند؟

پکیج‌های تصفیه فاضلاب پلی اتیلن معمولا از یک یا ترکیبی از روش‌های مختلف تصفیه فاضلاب استفاده می‌کنند تا فاضلاب را از آلودگی‌ها پاک کرده و آب تصفیه شده را به محیط زیست بازگردانند یا برای استفاده مجدد مناسب کنند. برخی از روش‌های معمول مورد استفاده در پکیج‌های تصفیه فاضلاب پلی اتیلن عبارتند از:

1. روش‌های فیزیکی:

فیلتراسیون: استفاده از فیلترها جهت حذف ذرات معلق و جامدات از فاضلاب.

تصفیه فیزیکی: در این روش، مواد جامد، چربی‌ها و روغن‌ها از فاضلاب جدا می‌شوند. این کار با استفاده از فرایندهایی مانند ته نشینی، فیلتراسیون و جداسازی گرانشی انجام می‌شود.

2. روش‌های شیمیایی:

افزودن مواد شیمیایی: اضافه کردن مواد شیمیایی جهت کمک به فرایندهای ترسیب و تجزیه ‌و تحلیل فاضلاب.

تصفیه با مواد ازن: استفاده از ازن جهت اکسیداسیون مواد آلی و حذف آلودگی‌ها.

3. روش‌های بیولوژیکی:

تصفیه باکتریایی: استفاده از باکتری‌ها جهت تجزیه و تحلیل مواد آلی در فاضلاب.

استفاده از لجن فعال: افزودن لجن فعال به فاضلاب برای فراهم کردن محیطی مناسب برایفعالیت باکتری‌ها.

در روش‌های بیولوژیکی، مواد آلی موجود در فاضلاب توسط باکتری‌ها تجزیه می‌شوند. فاضلاب از طریق لوله‌ها وارد مخزن اولیه می‌شود. در این مخزن، مواد جامد سنگین‌تر از آب در مخزن ته‌نشین می‌شوند و مواد جامد سبک‌تر از آب به سطح مخزن می‌آیند. مواد جامد سنگینبه صورت دوره‌ای از مخزن خارج می‌شوند. سپس فاضلاب از مخزن اولیه وارد مخزن ثانویهمی‌شود. در این مخزن، باکتری‌ها مواد آلی موجود در فاضلاب را تجزیه می‌کنند. این کار می‌تواند با دو روش هوازی و بی هوازی انجام گیرد.

در روش هوازی، فاضلاب با هوا مخلوط می‌شود. باکتری‌های هوازی موجود در فاضلاب از اکسیژن هوا برای تجزیه مواد آلی موجود در فاضلاب استفاده می‌کنند. در نتیجه این واکنش، مواد آلی تجزیه می‌شوند و به آب، دی اکسید کربن، و نمک‌های معدنی تبدیل می‌شوند.

در روش بی هوازی، در مخزن از اکسیژن هوا خبری نیست. باکتری‌های بی هوازی موجود در فاضلاب از مواد آلی موجود در فاضلاب برای تولید انرژی استفاده می‌کنند. در نتیجه اینواکنش، مواد آلی تجزیه می‌شوند و به گاز متان، دی اکسید کربن، و نمک‌های معدنی تبدیلمی‌شوند.

ویژگیهای پکیج پیش ساخته پلی اتیلن

پکیج‌های پیش ساخته پلی اتیلن همان طور که از اسم آن مشخص است نیازی به مونتاژ در محل پروژه ندارند و به صورت کاملا آماده به محل پروژه ارسال میشوند. مهم‌ترین ویژگی این پکیج‌ها سرعت بالا در نصب و راه‌اندازی میباشد.

در جدول زیر مقایسهای بین پکیج پیش ساخته پلی اتیلن با پکیج های از جنس‌های مختلف که در محل پروژه مونتاژ میشوند صورت گرفته است.

 

پکیج های پیش ساخته تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی

پکیج های تصفیه فاضلاب غیر پیش ساخته

نوع

پیش ساخته

مونتاژ نشده

وزن

سبک

سنگین

قابلیت حمل

در حجم یکسان با توجه به پیش ساخته بودن آن، حمل آن دشوارتراست.

در حجم یکسان حمل آن ساده‌تر است.

نصب

آسان

دشوار

هزینه

به نسبت کمتر

به نسبت بیشتر (به دلیل هزینه مونتاژ در محل)

محدودیت حجم

وجود دارد.

وجود ندارد.

مزایای استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن

پکیج‌های تصفیه پلی اتیلن نسبت به پکیج‌های فلزی، بتنی و فایبرگلاس مزایایی دارند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده است:

وزن سبک

وزن سبک پکیج‌های تصفیه فاضلاب پلی اتیلن باعث می‌شود که حمل و نقل و نصب آنها آسان‌تر باشد. این امر می‌تواند برای پروژه‌های تصفیه فاضلاب در مناطق دورافتاده و یامناطقی که دسترسی به تجهیزات سنگین وجود ندارد، بسیار مفید باشد.

مقاومت در برابر خوردگی

از آن جایی که فاضلاب دارای مواد شیمیایی و گازهای خورنده است باعث ایجاد هزینه مجدد برای تعویض قطعات و اجزای فلزی میشود. همچنین بسیاری از انواع بتن، مقاومت کافی در برابر خوردگی را ندارند. اجزای داخلی و بدنه پکیج فاضلاب پلی اتیلن از جنس پلاستیک فشرده و بادوام است؛ به همین دلیل دچار زنگزدگی و پوسیدگی نمیشود. این موضوع باعث جلوگیری از فرسودگی و خراب شدن آن میشود و نیازی به تعمیرات هزینهبر مجدد ندارد.

نصب و راه‌اندازی آسان

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن اولا به دلیل وزن سبک‌تر و دوم به دلیل پیش‌ساخته بودن، نصب و راه‌اندازی آسانی دارد. به علاوه بهرهبرداری و نگهداری از پکیج تصفیه پلی اتیلندارای هزینههای کمتری است و این فاکتور یکی از مهمترین مزایای آن محسوب میشود.

پکیج های پلی اتیلنی تصفیه فاضلاب را میتوان هم به صورت دفنی و هم به صورت سطحیاجرا کرد. در حالت دفنی، پکیج به طور کامل دفن میگردد و هیچ فضایی از کارفرما را اشغال نمیکند.

عمر طولانی

پکیج‌های تصفیه فاضلاب پلی اتیلن معمولا عمر طولانی دارند. این امر باعث می‌شود که هزینه‌های نگهداری و تعمیر این پکیج‌ها در طول زمان کاهش یابد.

قیمت کمتر

پکیج‌های تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی معمولا ارزان‌تر از پکیج‌های فایبرگلاس و فلزی هستند.

کاربرد پکیج‌های تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی

1. تصفیه فاضلاب صنعتی:

در واحدهای صنعتی، فاضلاب تولید شده معمولا حاوی آلودگی‌های شیمیایی و زیستیاست. پکیج‌های تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی به عنوان یکی از ابزارهای موثر در تصفیهاین فاضلاب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

2. تصفیه فاضلاب شهرک‌ها:

برای شهرک‌هایی که به فاضلاب شهری متصل نیستند و معمولا در خارج از شهر و حاشیه آن قرار دارند و لوله‌کشی فاضلاب ندارند، این پکیجها میتوانند فاضلاب را تا حد قابل قبولی تصفیهکرده و برای تخلیه به محیط زیست، اماده کنند.

3. استفاده در مناطق دورافتاده:

پکیج‌های تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی به دلیل قابلیت حمل و نقل آسان و نصب سریع،در مناطق دورافتاده و بدون دسترسی به سیستم‌های تصفیه فاضلاب مرکزی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

4. استفاده در کشاورزی:

آبیاری مزارع با پساب تصفیه شده یکی از روش‌های مهم بهره‌برداری مجدد از منابع آب است. پکیج‌های تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی می‌توانند فاضلاب را به حد قابل قبولیتصفیه کنند تا بتوان از آن برای آبیاری مزارع استفاده کرد.

5. تصفیه فاضلاب خانگی:

در بعضی موارد، پکیج‌های تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی برای استفاده در سیستم‌هایتصفیه فاضلاب خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا هر خانه بتواند برای مصارف شستشوی خود و یا آبیاری باغچه و گیاهان با  استفاده از آب تصفیه شده از پکیج‌ها در مصرف آب صرفه‌جویی کند.

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

حجم پکیج: پکیجهای تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی در ظرفیتهای مختلف تولیدمیشوند. هرچه حجم پکیج بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

نوع فاضلاب: پکیجهای تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی برای تصفیه انواع فاضلاب‌هایبهداشتی، صنعتی و خاکستری ( فاضلابی است که از فعالیت‌های روزانه خانگی مانند شستشوی لباس، شستشوی ظروف و دوش گرفتن تولید می‌شود) مورد استفاده قرار میگیرند. هرچه نوع فاضلاب تصفیه شده پیچیدهتر باشد، قیمت پکیج نیز بیشتر خواهد بود.

کیفیت مواد اولیه: پکیجهای تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی از مواد اولیه مختلفیساخته می‌شوند. هرچه کیفیت مواد اولیه بهتر باشد، قیمت پکیج نیز بیشتر خواهد بود.

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی شرکت نشاگستر پردیس

رشد روزافزون جمعیت و بالارفتن سطح بهداشت عمومی، افزایش مصرف آب و تولید فاضلاب بیشتر را به همراه خواهد داشت. با توجه به این موضوع، تخلیه، نگهداری، انتقال و تصفیه فاضلاب در جهت حفظ سلامت جامعه و محیط زیست امری ضروری بوده و توجه به آن از نظر اجتماعی و بهداشتی فوقالعاده حائز اهمیت میباشد. شرکت نشاگستر پردیس با به کارگیریدانش و توان فنی متکی بر نوآوری، خلاقیت و تجربه موفقیتآمیز خود در زمینه طراحی و ساخت خطوط انتقال و ذخیره و تصفیه فاضلاب گامی موثر جهت دستیابی به این مهم برداشته است. این مجموعه با توجه به گستردگی سایزهای لوله تولیدی و مخازن ذخیره و سپتیک و منهول با ظرفیتهای متنوع، قادر است تمام نیازهای مشتریان و کارفرمایان را در این زمینه تامین نماید. شرکت نشاگسترپردیس در این راستا اقدام به طراحی و ساخت پکیجهای تصفیه فاضلاب به روش SBR نموده است که یک سیستم تصفیه فاضلاب لجن فعال میباشد. جزئیات بیشتر راجع به فرایند SBR و نحوه تعیین پارامترهای طراحی را در این مقاله بخوانید.

محصولات مرتبط

چربی گیر دوجداره
سپتیک فاضلاب

درخواست مشاوره محصول